•Tujuan: Majalah ini dipasarkan bagi menyampaikan maklumat yang berguna kepada pembaca seantero dunia dengan harga
yang berpatutan dan mampu milik.
•Definisi perniagaan: Bersifat kekeluargaan dan mampu memupuk keharmonian dalam institusi kekeluargaan di sebalik menjana keuntungan.
•Ciri-ciri:
ØDiterbitkan sebulan sekali
ØBoleh dilanggan melalui aplikasi yang ditetapkan.
ØMemaparkan imej yang terkini dan berkualiti serta lebih santai.
ØKad keahlian
ØMenawarkan pakej percutian kepada pembaca
setia dan pembaca bertuah.
ØDiskaun kepada langganan bulanan
ØKeluaran Khas (Special Edition)
Hari Perayaan, Hari Wanita, Ibu, Bapa dan lain-lain
•Penubuhan: Bawah setahun
·
Lokasi Syarikat: Damansara, Kuala Lumpur
·
Sasaran Jualan: RM5.00 seunit (Semenanjung M’sia)
/ RM7.50
(Sabah & Sarawak )
Edaran :
50,000 unit sebulan
Frekuensi: Keluaran Bulanan
Keuntungan RM1.50 (sebulan)
= RM75, 000
Ramalan Jualan: RM
75, 000 (12 bulan)= RM 900, 000
Target audien : 20-50 tahun
•Konsep: Keluarga
ØStrategi Pemasaran: Menarik lebih ramai stokis dan agen (Wakil jualan). Membekalkan produk ke ‘hypermarket’di
seluruh Malaysia (Mydin). Publisiti dan pengiklanan berterusan di media cetak/akhbar/elektronik
•Keistimewaan/Faedah:
1. Langganan melalui aplikasi: RM5.00
(Semenanjung M’sia,Sabah & Sarawak)
2. Kad keahlian:RM50.00 seumur hidup
3. Menikmati pelbagai keistimewaan (barangan sagu hati: baju,
keychain dan cabutan bertuah)
4. Kemudahan langganan melalui aplikasi online
(e-pesonakasih)
5. Analisis Industri/Pesaing Utama: Karangkraf, Pusat Karya; Majalah keluarga
(Harmoni), Wanita, Nona merupakan persaingan bagi majalah Pesona Kasih
6. Sumber kewangan: Pelabur dan simpanan peribadi
Comments
Post a Comment